December 17, 2012

Home » , » Win - Win Situation

Win - Win Situation

Assalamualaikum & salam sejahtera

Adakah kau melihat apa-apa perubahan pada blog ni? Yeah, good boy/girl, blog ZERO to HERO telah bertukar wajah full edited by Caersasuke. Terima kasih dengan hasil kerja beliau yang berbaloi ini. Kalau nak dapatkan khidmat beliau bolehlah follow blog Caersasuke @ FB beliau: Biskut Shahir. Juga tak ketinggalan untuk melahirkan rasa terima kasih kepada anda yang sedang membaca blog ni, all my followers & silent reader kat luar sana (pergh ucapan macam menang anugerah!) Sebenarnya perancangan aku ialah untuk buka blog baru ni sempena Tahun Baru 2013 yang akan datang. Tapi dah siap awal, so dengan excitednya aku pasang siap terus~ haha.


Apapun kalau bukan kerana adanya readers / followers dah tentu aku malas mau update & mencantikkan lagi blog ni. Bukankah begitu? Oh ye,kalau dulu aku hanya reti nak edit header je, pastu ada la sekali dua header bertukar wajah hasil ihsan rakan blogger pada entri berikut: Header Baru Ihsan Anasyg!
so kat sini bukan bermaksud aku tak menghargai pemberian orang, namun kita perlukan perubahan untuk lebih maju kan? Harap En.Anas tak berkecil hati, hehe sebab tu nama blog ni dari ZERO ke HERO. Tak gitu!

Sejak kebelakangan ni banyak artikel @ entri aku yang berkisar tentang perempuan, sidia situ, sidia sini, sampai ada yang menegur kenapa banyak cerita pasal perempuan? Kau ni playboy ke? Pergh.. soklan dia maut gile kot? Tapi aku terimanya sebagai kritikan membina. Sebenarnya bukanlah 100% pasal perempuan, aku rasa 30% je kot yang berkisar tentang tragedi kisah cinta & kawan-kawan sekuliah, sepejabat, dan sepupu-sepapat je. Selebihnya adalah kisah hidup yang menjadi pengajaran kepada semua selain sedikit kisah kucing dan sedikit lagi berunsurkan 18SX. Haha.

Mungkin ramai yang meluat dengan entri-entri tersebut so aku minta maaf banyak. Tapila kan, kalau aku cerita pasal lelaki apa pulak orang kato? Lawan pedang ke? Lagipun kebiasaannya dengan kawan-kawan sesama jantina ni kitorang hang out pun bincang pasal hal ketuhanan.. Haha. Ketuhanan la sangat! And then, takde la pulak nak bergambar-gambar bagai, so nak update dalam blog pun rasa macam janggal kan? Kalau dengan perempuan ni lain, mereka kan suka bergambar, thats why lah.

So untuk kali ni, aku nak perkenalkan salah satu entri dari rakan blogger ni. Edy Ferdaus nama dia. Hensem budaknye, pi lah singgah blog dia ye, Haha. Actually sebahagian idea ni dari aku, dan dia tukang lukis. Sebenarnya dah lama aku terfikir nak kreditkan entri ni kat sini, tapi aku rasa apa la sangat blog aku ni ada ke orang nak tengok? Apapun niatnya untuk menghargai hasil kerja beliau.. Ini lah yang dikatakan win-win situation kan? Meh layan!

--------------------------------------------------------------------------------------

Sempena musim peperiksaan ni banyak ragam budak2 sekolah yg boleh disaksikan.. Oh mungkin ada yang tak tau teknik2 menipu dalam peperiksaan selain membawa toyol ke dewan peperiksaan. Antara teknik2 berikut ada tak yg korang praktikkan waktu sekolah dulu?

#1. ISYARAT MINTA JAWAPAN
Bagi soalan-soalan objektif, ramai yang buat macam ni:
Sentuh mata utk jawapan A
Sentuh hidung utk jawapan B
Sentuh telinga utk jawapan C
dan sebagainya...

#2. NOTA DALAM TANDAS
Ada yang bijak sikit tu tulis nota kat dinding tandas sehari sebelum atau sejam sebelum peperiksaan bermula. Tanpa membawa toyol, sebab bila bawa toyol ni risiko untuk kantoi adalah tinggi. So untuk menangani masalah ini, mungkin pemeriksa dikehendaki follow pelajar sampai dalam tandas sekali kot? haha

#3. AYAT MANIS UNTUK PEMERIKSA
Bagi soalan subjektif, dalam kertas jawapan tu tuliskan kata-kata perangsang untuk melembutkan hati penanda kertas. Ah yang ni tindakan kurang bijak sikit. Tp kalau kena pada gayanya boleh menangis penanda kertas. Contoh karangan esei tu:

#4. AZIMAT JAMPI SERAPAH
Ada juga yang taksub dengan bomoh untuk mendapatkan tangkal, pendinding dan sebagainya. Hati-hati anda boleh jadi khurafat!

#5. UGUT CIKGU SEKOLAH
Bagi yang ekstrim lagi, ada yang berani merasuah atau menggunakan bentuk-bentuk ugutan kepada pengetua, penjaga dewan peperiksaan atau penanda kertas..



Ok, jumpa lagi next entry! Bubye :P

6 comments:

Anasyg said...

seksited nama kita ada kat entri ni :) hehehe

Akhelaken said...

@Anasyg haruslah, anas kan org penting! haha

vendoline said...

wahwah ade kat sini lak.hahahahaha blog cntik..bestnya

Akhelaken said...

@Edy Fee 1st time promoted blog ko. org berbudi kita berbahasa kan..semoga sukses!

Aidiel said...

yang first picture tu dulu pernah jugak nak try. tapi tak dapat. hahahah

Akhelaken said...

@Aidiel Spiderwicks oh,yg tu kena kerja berpasukan baru boleh~ haha

CLOSE

Copyright reserved by Zero to Hero's Blog Edited by Caersasuke