January 13, 2013

Home » » Lelaki A, B atau C ?

Lelaki A, B atau C ?

Assalamualaikum & selamat sejahtera

Sepertimana golongan perempuan yang berborak XOXO publish dalam majlis tetingkap, begitu juga halnya sesama lelaki. Kami golongan lelaki juga tidak lepas dari sesi borak lazimnya ketika lepak dikedai mamak. Namun borak kami bukan borak kosong Najwa Latif, borak kami berfokus! Wah gitu. 

Ketika kami berborak tu, ada satu isu yang diutarakan dan masing-masing berbalah dan mengeluarkan 'fatwa' masing-masing, ada yang menyokong dan ada yang tidak, dan akhirnya persoalan itu dibiarkan begitu sahaja. Oleh disebabkan isu yang belum selesai ini, maka aku publishkan kat sini untuk bantuan pakar semua....

Salah seorang dari kami bersifat begini. Biarlah aku perkenalkannya sebagai A. A seorang lelaki yang pasif dan sangat selektif. Perempuan yang lalu lalang didepan kami ketika makan di warung tu dia 'scan' satu-satu. Nampak yang ayu sikit dia cuba senyum tapi "senyum tak perlu kata apa-apa", so akhirnya perempuan tu blah macam gitu aje.

Seorang lagi, si B. Lelaki B pula sangat agresif dan pandai memikat hati wanita. Kiranya dia ni Kasanova la. Pantang ada perempuan yang lalu lalang di'siul'kan perempuan itu.
*Disiulkan tu ertinya bersiul, bunyi berdesir macam tiup wisel, maaf atas penggunaan bahasa malaysia yang pftt..

Manakala Lelaki C pula sangat handsome! Dan ketampanannya menjadi daya tarikan utama bagi kaum wanita, tapi sayang dia gay! So, perempuan yang lalu lalang tu dia buat tak endah je la... kesian. So, lelaki C ni kita tolak tepi lah. huhu

.
.
.
.
.
.
.
.

Sekarang isunya adalah lelaki-lelaki ini mempunyai masalah yang sama iaitu sukar untuk mendapatkan teman wanita (kecuali si C). Lelaki B yang mendengar masalah A menasihati agar lelaki A menjadi lebih agresif dan pergi memburu perempuan yang disukai, namun lelaki A tidak bersetuju dengan cadangan itu disebabkan faktor malu direject. 

Lelaki A sangat selektif dan memilih untuk mengenali seseorang perempuan itu ditempat yang sesuai, contohnya di library, di masjid, atau di Mekah (yang ni tak boleh blah). Lebih-lebih lagi dia tidak mahu dilabel sebagai bohjan, buaya darat, hidung belang, mata keranjang dan seumpamanya sepertimana yang dilabelkan kepada lelaki B.

Namun lelaki B menolak dakwaan tersebut!
Lelaki B berpegang pada prinsip Siapa cepat dia dapat! Tak mencuba tak tahu! Try and error! etc. Lelaki B tidak peduli kata orang. Tidak kiralah di kaki-kaki lima warung ke, bus stop ke, dalam bas awam ke, tepi tandas ke, tepi jalan raya ke, wherever lah! yang penting dia dah meluahkan isi hati kepada semua perempuan yang berkenan dihatinya.


Kesimpulan...
Inilah masalah atau dilemma yang dihadapi lelaki-lelaki tadi. Bagi lelaki yang mempunyai self-esteem yang tinggi sudah tentu mudah bagi mereka mendekati mana-mana perempuan dengan ayat berbunga (namun menggelikan bagi sesetengah pihak). Adakah lelaki sebegini mempunyai tarikan kerana terlihat macho ataupun ianya sangat murahan???

Manakala bagi lelaki yang sedikit pemalu, memerlukan faktor perangsang atau lebih suka jika perempuan yang memulakan langkah pertama (namun tidak semua perempuan ingin memulakan langkah pertama bukan?). Adakah pemalu itu bermaksud pengecut atau lelaki yang budiman???

Bolehkah anda membantu, yang mana satukah ciri lelaki idaman yang perlu ada bagi seseorang lelaki? A, B atau C?

9 comments:

Miss Zahirah said...

mna bleh try n error!

Akhelaken said...

"try and error" tu means cuba jaya,kalau tak cuba ngorat xtau dia bg green light or not.bukan maksud "touch and go" ok.sila jgn slh fhm..
Pesanan penaja, hehe :)

szumika sakni said...

type B huhu kdg kala c hahaha....perempuan suka lelaki yg jahat...so lbh suka laki yg gatal huhu

Akhelaken said...

tak slh lagi! hasil observation yg xbertauliah mendapati kebykn prmpuan muda suka kpd lelaki 'nakal' krn kelihatan lbh maskulin & gagah, namun bg prmpuan yg lbh matang & berumur sukakan lelaki yg cool & pendiam krn xmengongkong mrk manakala lelaki gay dipilih krn perasaan lebih selamat didampingi & jujur..huhu (ke camne?)

naz said...

siapa kata orang perempuan tok leh usha lelaki =3 . before aku kenal pakwe aku ,aku yg usha dia .memandangkan dia pemalu orang nya =.= .malu beno nak ngaku dia suka aku .kena tunggu aku make a first move baru dia kedepan sikit .kalau tak ,sampai bebila le dia simpan perasaan dia kahkhah

profmie said...

mcm2 jela..tp menarik jg bile di baca.huhu

Akhelaken said...

abelxheer: wah,beraninya! untung la pakwe tu :) (eh mcmna aku nak sebut nama ko ni? ehehe)

profmie: ye ke menarik,mcm ada pengalaman je.ce cita sket..

Anasyg said...

NAK gak ...nak taip F ada tak>

Akhelaken said...

@Anasyg F stand for??? .. hehe

CLOSE

Copyright reserved by Zero to Hero's Blog Edited by Caersasuke