March 10, 2011

Home » » Russian Blue Cat Made In China

Russian Blue Cat Made In China

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Dari malam tadi hujan lebat oi, tido pun nyenyak!
Tapi masalahnye sampai sekarang ni mata masih stim. Rasa nak balik rumah je tarik selimut time sejuk-sejuk begini... huhuhu
Owh, hari tu tengah blogwalking di petang hari, jumpe gambar yang super cute ni, harap Si Montel nanti jadi betul-betul M.O.N.T.E.L mcm ni bile besar nanti. Siap amin lagi, kelakar la kau ni.. 
Aku pun tak berapa jelas tentang asal usul Si Montel ni sebenarnya. Tapi dari keadaan fizikal, bulu dan ciri-ciri Si Montel ni hampir seakan-akan dengan jenis Russian Blue Cat.Walaubagaimanapun secara  teorinya Si Montel ni tergolong dalam kategori Domestic Short Hair (DSH).
Melalui sejarahnya, Russian Blue Cat berasal dari Rusia dan dibawa ke London lalu dikenali sebagai Russian Shorthair pada 1860-an. Ada juga teori lain yang menyatakan bahwa kucing jenis ini berasal dari Mediteran. Russian Shorthair kemudiannya diganti kepada Russian Blue pada tahun 1934. Tapi, untuk membezakan Russian Blue Cat ialah warna matanya yang kehijauan, bukan kekuningan seperti Si Montel. Sah lah, kau ni cetak rompak made in china Montel!

Ok, ni pulak koleksi gambar Si Montel untuk tatapan umum, huhu.
Sekarang dia makin degil, lari bila orang nak peluk-cium dia, pemburu yang hebat (dia suke buru lipas), nak makan yang sedap-sedap je, berak pun tak ingat nak cebuk! Huh, buruk perangai kau!



Amacam? Cute mcm papa dia x? ke papa dia lg cute ea?? http://www.emocutez.com
updated: Ni link ke facebook Si Montel ye kawan-kawan: Si Montel


No comments:

CLOSE

Copyright reserved by Zero to Hero's Blog Edited by Caersasuke